Del

Vi skal have mor i tale

Mødrene har stadig det afgørende ord, når de unge vælger uddannelse. Derfor retter DE-B nu en nye kampagne mod netop mødrene.

DE-B har netop ansøgt og fået bevilliget 350.000 kroner af HTS-fondet til en ny ”Mor-kampagne”, der skal køre til efteråret.

-"Vi ved jo, at mødrene stadig har et afgørende ord, når vores unge vælger uddannelse. Derfor vil vi endnu engang appellere til mødrenes gunst og forsøge at påvirke dem til at få et mere positivt syn på erhvervsuddannelserne gennem en kampagne”, siger Ib Haahr, nu næstformand i DE-B og primusmotor bag ansøgningen af kampagnemidlerne.

Konkret bliver der udarbejdet et kampagnesite, fulgt op af en række events landet over i uge 42, hvor mødre blandt andet kan blive fotograferet sammen med deres teenagere. Blikfanget i kampagnen vil være visuelt lækkert og feminint og passe til den ”hippe” mor med børn i 15-18 års alderen.

Tjek kampagnesitet her

 

 

 

  • Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier
  • Ny Vestergade 17, 2. sal
  • 1471 København K