Del

”Vi fik Mor i tale”

DE-B’s ”Morkampagne” er afsluttet for denne gang, og resultatet blev ganske tilfredsstillende.

Morkampagnen kulminerede i uge 42 med fotoevents i gågaderne i Aalborg, Aarhus, Odense og København. Derudover var der udviklet et kampagnesite www.ungkarriere.com, online annoncering på ”Alt for Damerne” og på facebook samt en presseindsats.

Eventdelen var særligt populær. Mødre og deres teenagere stod forventningsfulde i kø for at blive fotograferet til kampagnesitet og deltog dermed også i konkurrencen om gavekort til shopping.

-Jeg tror, vi ramte mødrene direkte denne gang, og det er jo afgørende, når det er dem, vi skal have i tale, siger Ib Haahr, næstformand i DE-B og en af initiativtagerne bag kampagnen.

Evalueringen af kampagnen var god. Mere end 80.000 (hovedsageligt kvinder- må man formode) så online annoncerne på Alt for Damerne og knapt 13.00 besøgte kampagnesitet under kampagnen. Af de besøgende, der kom fra facebook, var 3 ud af 4 kvinder, og majoriteten af dem var kvinder i alderen 35-55.

- Alt i alt kan vi vist kun være tilfredse. Vi ramte målgruppen og pressenomtalen lå også over hvad vi kunne forvente, sagde Ib Haahr.

  • Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier
  • Ny Vestergade 17, 2. sal
  • 1471 København K