Del
13.10.2014
 | Pressemeddelelse

Ny kampagne skal lære mødre mere om ungdomsuddannelser

I denne uge går det løs: Ny kampagne skal nuancere mødres syn på ungdomsuddannelser.
Målet er, at mødre til unge, der står over for at skulle vælge ungdomsuddannelse, skal få øjnene op for de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse.

Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne sætter i denne uge fokus på ”mors” syn på ungdomsuddannelserne. Det sker med en ny kampagne særligt rettet mod mødre.

- Idéen bag kampagnen er at åbne ”mors” øjne, så hun får øje på de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse. Vi ved, at mange forældre pr. automatik anbefaler deres teenager at vælge det almene gymnasium. Men jeg tror ofte, det bunder i, at forældre ikke kender til de mange andre spændende muligheder. Og det vil vi gerne lave om på, siger Ib Haahr, næstformand i Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne.

Konkret består ”Mor-kampagnen” af et nyt kampagnesite www.ungkarriere.com med relevant information om de erhvervsrettede ungdomsuddannelser, events med mulighed for foto-shooting i gågaderne i henholdsvis Aalborg, Aarhus, Odense og København i uge 42, konkurrencer om gavekort til shopping og online annoncering.

Læs mere på kampagnesitet: www.ungkarriere.com

Ønskes der yderligere information i forbindelse med denne pressemeddelelse, er man velkommen til at kontakte Ib Haahr, næstformand i Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne på tlf. 2024 5054, eller Ingrid Behrndt Andersen, redaktør i Danske Erhvervsskoler på tlf. 2020 7291.


  • Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier
  • Ny Vestergade 17, 2. sal
  • 1471 København K