Del

Læring i praksis

Hvordan bruger vi teknologien til at skabe rum til kreativitet, skabertrang og øvelse hos eleverne?

Reflektionsspørgsmål

  • Hvad forstår vi ved læring i praksis via digitale redskaber?
  • Hvorfor er det vigtigt at styrke elevernes mulighed for læring i praksis?
  • Hvad er potentialet ved at anvende digitale redskaber til at skabe nye muligheder for læring i praksis?
  • Hvordan kan digitale redskaber bruges til at styrke elevernes læring inden for deres fag fx. simuleringsværktøjer?
  • Hvordan kan vi give vores elever mulighed for at lave digitale produkter selv? (fx vha. programmering eller video)
  • Hvordan inddrager vi bedst eleverne?
  • Hvordan evaluerer vi forløbene?
  • Hvilke regler og retningslinjer skal vi være opmærksomme på?
  • Hvor kan vi hente viden og inspiration? Fx erfaringer fra kolleger, andre skoler, forsknings- og udviklingsprojekter.
  • Hvad er muligheder og udfordringerne (for elever, undervisere og praktikvirksomheder), hvis I vil integrere nye teknologier i undervisningen?
  • Hvad kræver det, hvis vi vil styrke elevernes muligheder for læring i praksis?

 

EKSEMPLER

  • Robot
  • Video
  • Lærings- platform fx moodle
  • Fagteknisk software (fx CAD)
  • Simulering
  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • Gamification 3 D
  • Print
  • App

Kontaktoplysninger

Susan Clausen, HL: sc[a]hl.dk

Sissel Kondrup, Uddannelsesforbundet: sko[a]uddannelsesforbundet.dk

Stine Sund Hald, DEG-L: ssh[a]deg.dk

Anne Wieth-Knudsen, DEG-L: awk[a]deg.dk

 

 

  • Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier
  • Ny Vestergade 17, 2. sal
  • 1471 København K