Del

10 ECTS i Fagligt Entreprenørskab

​​​​​​​Efteruddannelse i Fagligt Entreprenørskab

Innovation og entreprenørskab er væsentlige elementer i erhvervsuddannelserne, og derfor er det afgørende, at lærerne er klædt fagligt på til at varetage undervisningen.

- Forskning viser, at entreprenørskabsundervisning øger alle elevers motivation og lyst til læring, og på den lidt længere bane får flere elever også mod på at blive iværksættere – derudover viser forskningen, at elever der er fagligt udfordrede motiveres i særlig grad, siger Beate Laubel Boysen, projektleder i Fonden for Entreprenørskab.

En lang række lærere har allerede uddannet sig i fagligt entreprenørskab, og mener undervisningsforløbet er meget lærerigt. En af dem er Jette Vind, matematiklærer på hg og eux på Learnmark i Horsens.

- Jeg har arbejdet fagligt med entreprenørskab igennem flere år, men kurset var alligevel en øjenåbner for mig. Jeg blev rystet i min grundvold på den gode måde. Vi skulle blandt meget andet reflektere over, hvorfor og hvordan vi underviser, og jeg fik en helt ny tænkning i elevtilgangen. Konkret fik jeg også nogle værktøjer, der nu gør mig i stand til at undervise på nye måder, og som skaber et bedre læringsmiljø i klassen, siger Jette Vind.

Fakta om efteruddannelsen
Efteruddannelse i Fagligt Entreprenørskab kan både tages som et valgfag i den ordinære diplomuddannelse i erhvervspædagogik (DEP), svarende til 10 ECTS point, eller som et selvstændigt modul.

Derudover er der netop nu mulighed for at deltage i to åbne endags-kurser, der tilmed er gratis.
I København den 22. maj 2018
I Horsens den 4. juni 2018

Efteruddannelse udbydes af professionshøjskolerne, og der findes også kurser målrettet gymnasielærere i opkvalificeringsmodulet E3U.

  • Danske Erhvervsskoler og –Gymnasier
  • Ny Vestergade 17, 2. sal
  • 1471 København K