Aktuelt
- Seneste nyt
- Fokus
- Et bevillingssystem der understøtter fremtidens institutionslandskab
- European Vocational Skills Week 2020
- Faglig trivsel på hhx og htx
- AMU audit
- Den ny chefaftale
- Digitalisering
- DM i Teknologi og Erhvervscase 2021
- FAQ Corona: Spørgsmål og svar om skolernes aktuelle situation
- Finanslov 2020
- Finanslov 2021
- Fjernundervisning på AMU
- FN's verdensmål på erhvervsskolerne
- Folkemøde 2019
- Fremtidens ungdomsuddannelser
- Gymnasiereform
- Lessons learned 2020
- OK15
- Samarbejde med grundskolen
- Trepartsaftalen 2016
- Udsynsforum
- Videnscentre
- Årsmøde 2019
- Løntilskud for lærlinge i resten af 2020
- Nyhedsbreve
- Arrangementer
- Høringssvar
Faglig trivsel på hhx og htx
Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier har udarbejdet et projekt, der skal afdække den faglige trivsel på hhx og htx.
Alle vil nok være enige med os i, at god faglig trivsel hos eleverne er afgørende for kvaliteten på en ungdomsuddannelse. Men hvad er god faglig trivsel egentlig? Kan vi tale om faglig trivsel uden at tale om social trivsel, og er der forskel på hvad, der kendetegner faglig trivsel på vores forskellige ungdomsuddannelser? Gennem projektet forsøger vi ved en række cases og interviews at afdække, hvad god faglig trivsel er på hhx (den merkantile studentereksamen) og htx (den tekniske studentereksamen, og vise eksempler på hvordan man hele tiden arbejder på at forbedre trivslen ude på vores uddannelsesinstitutioner.
På hhx og htx arbejder eleverne ikke med teori for teoriens skyld, der analyserer konkrete udfordringer, og de arbejder med innovation og iværksætteri i et globalt og bæredygtigt udsyn. Det tror vi, er med til at skabe god faglig trivsel.
Lars Kunov
Direktør hos Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier