Læring i praksis
Hvordan bruger vi teknologien til at skabe rum til kreativitet, skabertrang og øvelse hos eleverne?
Reflektionsspørgsmål
- Hvad forstår vi ved læring i praksis via digitale redskaber?
- Hvorfor er det vigtigt at styrke elevernes mulighed for læring i praksis?
- Hvad er potentialet ved at anvende digitale redskaber til at skabe nye muligheder for læring i praksis?
- Hvordan kan digitale redskaber bruges til at styrke elevernes læring inden for deres fag fx. simuleringsværktøjer?
- Hvordan kan vi give vores elever mulighed for at lave digitale produkter selv? (fx vha. programmering eller video)
- Hvordan inddrager vi bedst eleverne?
- Hvordan evaluerer vi forløbene?
- Hvilke regler og retningslinjer skal vi være opmærksomme på?
- Hvor kan vi hente viden og inspiration? Fx erfaringer fra kolleger, andre skoler, forsknings- og udviklingsprojekter.
- Hvad er muligheder og udfordringerne (for elever, undervisere og praktikvirksomheder), hvis I vil integrere nye teknologier i undervisningen?
- Hvad kræver det, hvis vi vil styrke elevernes muligheder for læring i praksis?
Ressourcer/inspiration
Digital Technology and design processes II – survey om brugen af FabLabs-
Hvordan kan robotter bruges i undervisningen, Interview med David Christensen, Shape Robotics
5 tips, der lærer dine elever at producere videofortællinger
Rapport med læringsforløb i kodning for grundskoleelever
Blended Design - En ny måde at tilrettelægge undervisning på


EKSEMPLER
- Robot
- Video
- Lærings- platform fx moodle
- Fagteknisk software (fx CAD)
- Simulering
- Virtual Reality (VR)
- Augmented Reality (AR)
- Gamification 3 D
- App
Kontaktoplysninger
Uddannelsesforbundet: www.uddannelsesforbundet.dk
Stine Sund Hald, DEG-L: ssh[a]deg.dk
Anne Wieth-Knudsen, DEG-L: awk[a]deg.dk