Siden 2016 har der været en stødt tilbagegang i den samlede tilgang til de gymnasiale uddannelser. Hvis man dykker ned i tallene, dækker de dog over nogle forskellige og modsatrettede tendenser.
Hvad kendetegner de digitale teknologiforståelseskompetencer, som eleverne opnår på hhx og htx? DEG har undersøgt, hvordan der arbejdes med digital teknologiforståelse på de erhvervsgymnasiale uddannelser.
Analysen giver indsigt i unges overvejelser og begrundelser for at vælge gymnasieretning og gymnasium. Analysen skaber ny viden om, hvordan de nuværende ungdomsårgange oplever de erhvervsgymnasiale uddannelser, og hvad der påvirker deres overvejelser på valgrejsen.
Denne rapport sætter fokus på brobygning på hhx og htx. Rapporten præsenterer resultater, der synliggør potentialer ved brobygning for grundskoleelever.
Denne analyse har til formål at give et overblik over trivslen på de erhvervsgymnasiale uddannelser, da trivsel spiller en stor rolle for unges livskvalitet og indlæring.
Erhvervsgymnasierne oplever udfordringer med at finde kandidater, der lever op til de faglige mindstekrav, der er politisk fastsat. Med denne spørgeskemaundersøgelse ønsker DEG at give et overblik over omfanget af problemerne samt inden for hvilke fag og med hvilke typer af kandidater, der typisk opstår vanskeligheder.