SoMe-kampagne om htx og hhx
I forbindelse med et stort brobygningsprojekt, som Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier har gennemført, er der frem mod deadline for ansøgning til ungdomsuddannelser den 1. marts lavet en kampagne, der skal udbrede kendskabet til hhx og htx.
Kampagnen består af en række korte animerede videoer, henvendt til to målgrupper:
- Unge som går i 9. og 10. klasse
- Forældre til unge i 9. og 10. klasse
De animerede videoer kommunikeres ud via videoannoncer på sociale medier. Annoncerne til de unge kører ud gennem Instagram og TikTok, mens forældrene møder annoncerne på Facebook, Instagram og Messenger.
Formålet er at skabe kendskab og minde både de unge og deres forældre om, at htx og hhx er spændende muligheder, når der skal vælges gymnasieuddannelse.
Kampagnen kører fra medio januar til 1. marts, hvor der er deadline for valg af ungdomsuddannelse. Den kommer til at køre igen i efteråret, når grundskoleeleverne skal vælge brobygningsforløb.